19.09.2013

Jeg lever

Til dere som ikke har facebook (bla.a. besteforeldre)og som jeg ikke får snakka med hver uke så får jeg vel bare informere om at jeg forstatt er i Lima. Jeg skriver ikke så mye her for det er ikke så mye å skrive om. Skole hele dagen mandag til onsdag og jeg får ikke tid til noe annet de dagene. Torsdager og fredager går til å lese (siden jeg ikke har tid tidligere i uka) så tror ikke det er en så spennende oppdattering. Som for eksempel i dag. Jeg hadde min andre prøve i gammel peruansk historie. Etter det hadde jeg en klasse i ny peruansk historie. Etter deg dro jeg hjem og spiste og spilte død en stund siden jeg kun sov 4 timer i natt pga. leste til prøva. Etter det hadde jeg klasse igjen og nå kommer jeg rett fra kjøpesenteret i San Miguel. Dama i kosmetikk disken lot meg ikke gå og kikke så hun ble nødt til å sminke meg med to forskjellige farger på hver siden av ansiktet for å finne ut hvilken farge som passa best. Så nå er jeg hjemme igjen. Senere i kveld skal jeg på en integrasjonsfest for utvekslingsstudenter. Vi har jo allerede vært her i en måned så ledelsen fant vel ut at det var et bra tidspunkt å ha det på. På en onsdag og greier. Resten av uka skal gå til å lese siden jeg har to prøver på samme dag om to uker og ligger bak i alle fag fordi jag hadde prøve både forrige uke og denne uka. 3. oktober bærer det nok høyst sannsyneligvis til Chile enten med buss eller fly. Det vil si fly til Tachna i Peru og buss i en time derifra til Chile. Må sove minst en natt over grensa for å få visum tilbake. Chile er også det eneste grensen man kan krysse via buss og slippe å betale $130. Men fly må man det. I andre land må man betale uansett transportmetode. Så planen for de neste ukene er altså: neste uke: ingen ting spesielt som skjer. Skal prøve å komme meg på et av museumene i nærheten siden jeg ennå ikke har gjort det. Uka etter: to prøver og reiser til Chile to dager etter prøvene er unnagjort. Kommer tilbake rundt 7./8. oktober siden det er fridager da. Onsdag blir vel da den eneste skoledagen. 12. Oktober kommer Anders og 14.-16. oktober har jeg eksamen. Etter det bærer det av gårde til Machu Picchu og Arequipa eller Iquitos. Så tida går fort kan man si :)

Ingen kommentarer: